Wednesday, February 4, 2009

la fete des chandeliers

Le lundi soir Charles n’était pas la – il est parti avec son école sur un jour de camping. C’était génial ! On peut discuter avec les adultes sans être interrompu. Veronique est vraiment fort : elle est psychologue, et elle voudrait dire ce qu’elle pense tout le temps. Moi, je ne trouve pas ça vraiment moche : elle pense que si tu restes silents tu n’es pas ton vrai soi. Je ne sais pas si c’est vraiment correct en français mais…ok. Je t’ai dit que de temps en temps c’est la politesse qui peut vraiment m’arrêter de dire ce que je pense. Elle, elle n’avait pas un problème de dire que le pape est un Nazi ! Bien qu’il j’ai dit que je suis catholique. Hehe…les différences entres les cultures.

De plus, j’ai rencontré une jeune fille française hier soir qui aussi étudie la psychologie. Mais elle me demandait « est-ce que tu es Aixoise ? » le meilleur complément du monde. YAY !!!!

Monday night my host brother Charles wasn't here - he went on an educational camping trip with school. It was great! We could talk with the adults without his interruptions hehe. Veronique is very smart and strong-minded. She is a psychiatrist, and she says what she thinks all the time. I don't think that particular philosophy is very flattering; she thinks that if you are silent and don't speak your mind you are not being your true self. I told her that from time to time your manners may keep you from speaking your mind. She may take it a little too far because she tried to tell me that the pope was a Nazi in his youth...hint hint ***that is when you use your manners Veronique !

In other news I met a French girl last night after church (it was la fete de chandeliers last night, the 2nd of feb when everyone takes down their Xmas trees and eats crepes? No frenchie can really explain to me the significance of it). She gave me the BEST COMPLIMENT IN THE WORLD! She said "are you an Aixoise?" meaning do you live here in Aix? WOOO! It was loud so she couldn't really hear me speak my bad french but hey at least my outfits are working! a bientot....

No comments:

Post a Comment